Diyet Salata Tarifleri🌿

Selamlar🙋
Bugun;ozellikle diyet yapanlara yardimci olabilecek,birkac salata tariflerini sizlerle paylasacagim.Tariflerime gecmeden;biraz kilo gecmisimden bahsetmek istiyorum.Kendimi bildim bileli balik etli bir hatundum ben.AMA SISKO DEGIL.LUTFEN KEMIKLERIM IRI BENIM!😒25 yillik hayatimin rahat bi 10 yilini kilo al kilo ver tekrar kilo al hoppalaaaa tekrar ver dongusunde yasadim.Halada cabaliyorum💆 Hashimoto troidi adinda metabolizmami yavaslatan,kilo vermeme engel olan lanet birde saglik problemim var.Kilomu korumam yada vermem icin tabiri caizse "AÇ" durmam gerek.Bu rahatsizliktan muzdarip olanlar nedemek istedigimi cok iyi anlar✌Inanilmaz yavas kilo veriyoruz,cok cabuk ödem topluyoruz.Beslenmemize Dikkat etmedigimiz zamanda ışık hiziyla kilo aliyoruz.Hele bide uzerine polikistik over sendromunuz varsa hobaaaa buyrun halayaaaa👭
Hal durum boyle olunca saglikli,hafif,kalorisi bir tık daha dusuk seyler tuketmeye calisiyorum. (Ama bu siralar hunharca yiyorum.Ne zaman fren yapicam bende bilmiyorum.Kilo alma yolunda emin adimlarla ilerlerken buradan sevgili hater's larima selam cakiyorum😎)




En cok uyguladigim tarifimle basliyorum o zaman;

  *YESIL MERCIMEK SALATASI*
Malzemeler
-1 cay bardagindan 2 parmak daha az,haslanmis yesil mercimek
-Yarim kirmizi sogan
-1 tane kirmizi biber (paprika)
-Istege bagli 2 yemek kasigi kadar haslanmis misir
-Maydanoz
-Sirke,tuz,zeytinyagi
Yapilisi:Sebzeleri dograyin,sosunu dokun,karisitirin ve GÖMÜN😅😅
Inanilmaz doyurucu ve protein degeri yuksek bir salatadir.(Yesil mercimek demir,folat,yagsiz protein icerir.)
Bu tarifi bu arada ilk Ebru salli'nin programinda gormustum.Soylemeden gecmeyeyim...


  *KIRMIZI BIBERLI,KOZ PATLICAN SALATASI*
Malzemeler
-1 tane orta boy patlican
-1 tane kirmizi biber (paprika)
-1 2 yemek kasigi kadar arpa sehriye
-Yesil sogan
-Sarimsak
-Sirke,limon,tuz   (Istege bagli sumak,pulbiber ben katmiyorum)
Yapilisi:Patlican ve biber közlenir.Küp küp dogranir.1 yemek kasigi arpa sehriye ayri bir yerde haslanir,dogranmis kozlenmis olan patlican ve bibere konulur.Yesil sogan ve sarimsakta ince ince kesilir salataya ilave edilir.Sirke,zeytinyagi,tuz,limonla salata soslandirilir.
Dipnot:1 dilim wasa yada tahilli ekmek ile tüketerek saglikli bir öğün haline getiriyorum ben.


  *SEMIZOTU SALATASI*
Malzemeler
-1 demetten az,yarimdan bir tık fazla kisaca göz karari semizotu😃
-Yogurt
-Sarimsak
-1 cay kasigi zeytinyagi
-Istege bagli;Nane,pulbiber
Yapilisi:Semizotunu temizleyip,bol su ile yikayin.Sarimsakli yogurt karisimini yapin,semizotunun uzerine dokun.Zeytinyagi nane ve pulbiberide ekleyip karistirin afiyetle tuketin.
Inanilmaz hafif,sindirimi kolay bir salatadir.


*PIYAZ*
Malzemeler
-1 su bardagindan birazcik daha az haslanmis kuru fasulye
-Maydanoz
-Kirmizi sogan
-1 tane orta boy domates
-Sirke,limon,tuz,zeytinyagi,pulbiber
Yapilisi:Haslanmis fasulyeye dogranmis sogan,maydanoz,domates konulur.Pulbiber,sirke,limon ve az miktarda zeytinyagi eklenir.
Piyaz;genelde izgara koftelerin yaninda verilir.Ancak ben 1 bardak naneli ayranda yaparak,1 dilim ekmekle bunu ogun olarak hazirlayip yiyiyorum.Tok tutuyor kesin bilgi yayalim!

Ve son olarak hepimizinde ismini sikca duydugu,diyet yapanlarin en king yemeeegggiiiii;
  *TON BALIKLI SALATA*
Malzemeler
-1 adet suya yatirilmis konserve ton baligi. (Yada olduda sulu bulamassaniz yagini iyicene suzun)
-Haslanmis misir
-Kirmizi sogan (Yarim)
-3 4 tane kornison tursusu (Cok degil!Tursu icerisinde fazla tuz barindirdigi icin ödem tutar)
-Dereotu
-4 5 dal marul yapragi
-Limon,tuz
-Az miktarda zeytinyagi (1 2 yemek kasigi kadar)
Yapilisi:Marul,kirmizi sogan,kornison tursu dogranir,bir kaba konulur.Icerisine ton baligi eklenir,haslanmis misirda ilave edilir.Zeytinyagi,limon,tuzlada salata soslandirilip karistiralak afiyetle yenir.

Ben tek kisilik porsiyonlara gore yazdim tarifleri.Bunlar kisi sayisina gore degisebilir.Kendiniz ayarlarsaniz miktarlarinizi.
Ve ve veeeee Tamamen kendi yaptigim,yedigim tarifler bunlar.Oyle ki;orjinalligi bozulmasin diye google gorsellersen resim alipta, tarif basliklarina koymadim vallahi😃Dümdüz yazdim😃
Umarim faydali bir yazi olmustur.Kendinize "Cici"bakin.Bir sonraki yazimda gorusmek uzere.
Selametleee efeeeeniimmmmm🤗

Yorumlar